Old interwiev with Tokio Hotel

Äntligen anlände ni till Latinamerika. Hur var turnén?
Bill:
Vi har sett fram emot denna turnén väldigt länge, vi ville verkligen komma och vi kunde äntligen. Än så länge har allt varit perfekt, bättre än förväntat, det är inga problem, människor har bemött oss väldigt väl. Till och med på flygplatsen var det en massa människor som väntade på oss.
Tom: Vi gjorde samma turné som i europa, och en grym basist *skämtar till Georg*

Ni är väldigt inblandade i hela produktionsprocessen i er show. Varför det?
Bill:
Vi är väldigt besatta och perfektionister och vi litar inte på någon annan än i oss själva! Nej, vi är verkligen perfektionister men det är svårt att bära ansvaret för de andra och vi vill också vara en del av processen och vara med i allt.

Vad gör ni fem minuter innan ni går upp på scenen?
Bill:
Vi aktiverar våra Power Rangers superkrafter, som vi alla har, men vanligtvis är vi nervösa innan vi går ut.
Tom: Georg går på toa!

Bill, Tom - hur är förhållandet mellan er utanför bandet?
Bill:
Vi är inte bara bröder, vi är enäggstvillingar, vi har ett väldigt speciellt förhållande, vi är tillsammans 24 timmar per dygn, vi delar på allt, det är något automatiskt, vi funkar väldigt bra, vi är mer än vänner.
Tom: Vi har aldrig varit ifrån varandra mer än 4 eller 5 dagar.

Hur hanterar ni fyra olika personligheter?
Tom:
Vi är helt olika, förutom bandet har vi väldigt lite gemensamt men vi har jobbat tillsammans i 10 år, vi funkar väldigt bra tillsammans, vi har växt upp tillsammans.
Gustav: Vi är ett band men vi har olika smak.
Bill: Vi är som fyra bröder, vi har växt upp tillsammans, sen vi var små, vi har varit tillsammans en livstid.

Finns det någon låt ni gillar mest?
Bill:
Många, det är väldigt svårt att välja en, vi har en speciell samhörighet med varje låt, alla gillar olika låtar på olika sätt, också passar de i olika sinnesstämmningar och de har sin egna historia.

Eftersom ni fyra år så olika, finns det låtar som lämnas utanför eftersom ni har så olika smak?
Tom:
Ja, många struntar vi i.
Bill: När vi är i studion spenderar vi en massa tid att spela in.
Georg: Vi spelar in en massa låtar på ett år och kanske den sista får vara med på albumet.
Bill: Trots det är de ju inte de bästa.

"Best of"-albumet släpps snart. Kommer det bli några överraskningar?
Bill:
Det finns två nya ltåar, en som vi spelade in för länge sen, innan jag ändrade min röst, så skillnaden kommer märkas tydligt, den spelades bara in på tyska och den andra är en låt från 2009 endast på engelska. Det är två väldigt olika låtar.

Vad tror du är anledningen till er framgång, att ni har en sån bra karriär?
Tom:
Vi är bättre än de andra!
Bill: Vi hittade varandra, det var inte några som satte ihop oss, vi växte upp tillsammans och vi hittade vårt egna sound, vi började spela och saker hände naturligt.
Georg: Det var en naturlig process, sen vi var små; Det gav oss en stark identitet.

Vad ser ni för skillnad på de europeiska fansen och fansen i Latinamerika?
Bill:
Fans här är gladare att se oss här än någon annanstans, kanske är det för att de inte ser oss så ofta. De är mer vana vid det i europa.
Tom: Här är de riktigt intensiva! Vi gillar tjejer med så starka personligheter.

Vad är det galnaste som hänt med era fans?
Gustav:
En massa, för många historier.
Bill: I Spanien, när vi hade spelat klart gick av scenen och blev helt chockade av hur en tjej hade lyckats komma in backstage. Vi tror hon klättrade på väggen. Jag vet inte.
Tom: Och en annan gång hittade Georg fyra nakna tjejer på hans hotellrum!
Georg: Vi har gått igenom en massa historier, omöjligt att berätta alla.

Vad är era planer för nästa år?
Tom:
Många.
Bill: Vi spelar alltid, repar, skriver låtar men vi kan inte garantera att vi kommer släppa ett album i 2011.
Tom: Men det kommer vara ett år full av överraskningar som vi inte kan säga än.

Bill, varför har du en sån extravagant stil?
Bill:
Jag gillar mode väldigt mycket, det är roligt för mig. Jag är väldigt spontan. Varje morgon väljer jag vad jag ska ha på mig beroende på hur jag känner. Jag gillar att resa med en massa kläder att välja mellan.

Vem är den som tar längst tid på sig att klä sig?
Alla:
Tom!
Tom: Georg och Gustav ägnar också en massa arbete till deras stilar och ingen frågar dem! Tja, om man vill kalla detta en stil... *Pekar på Gustav*
Bill: Vi håller inte med om en stil, alla har sina egna och ingen säger åt den andra vad den ska ha på sig.

Har ni någon lyckoamulett eller något som ni inte får glömma när ni ska spela i ett land?
Bill:
Ja, jag har en amulett med en bild av min mamma och Tom och jag har den alltid på mig. Om jag inte har den blir alla oroliga; de tror att något kommer gå fel. Jag har också en liten låda full av minnen och saker jag alltid bär med mig. Det är där de viktiga sakerna är.



Svensk översättning - Schwarz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0