Jävla busschaufför..

Kom hem från skolan för ungefär en halvtimme sedan, och då inte speciellt glad. Hade glömt mitt busskort hemma så jag fick inte åka med länsbussen. Som tur var så var mamma i Frövi just då så hon kunde hämta mig.

Jag: Eh, jag har glömt mitt busskort hemma.
Chauffören: Har du ditt ''någonting''bevis med dig?
Jag: Vadå, vad är det för något?
*Han babblar på om vad det är*
*Jag kollar, fast jag visste att jag inte hade det.*
Jag: Nej, den ligger i fel plånbok.. (Fin bortförklaring va?)
Han: Då får du betala med rabattkort om du ska åka.
Jag: Vadå, så jag måste betala?!
Han: Ja.
Jag: Men då åker inte jag med.
*Jag går ut bussen*
Jag: JÄVLA BUSSCHAUFFÖR, JAG FICK INTE ÅKA MED!! (Skrek till Matilda)

Tycker att det är grymt dåligt. Visst, det kanske inte är rätt att jag inte får åka med, men kom igen? Lär aldrig få åka med, glömmer alltid mina saker hemma. Hur ska detta gå egentligen?


Nu ska jag leta på kläder att ha på mig till skolkortet imorgon.

 
11-09-07 16:07
Trackback


RSS 2.0